Cambridge: Het Stappenplan

 

Stap voor stap van verantwoord afvallen naar bewust genieten.

Het Stappenplan waar Salutem mee werkt is flexibel en helpt jou op een manier die het beste past bij jouw leefstijl. Maatwerk dus.

Met de hulp, adviezen en coaching van Cathy  (gediplomeerd voedingsdeskundige – specialisatie afslanking en kindervoeding) wordt het voor jou mogelijk om een gezond gewicht en een gezonde leefstijl te vinden en te behouden, ongeacht hoeveel je wilt afvallen.

Afslanken

Cambridge Weight Plan werkt in diverse fasen van het Stappenplan met maaltijdvervangers. Deze worden door de EFSA (Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid) gezien als effectief voor gewichtsverlies en gewichtsbehoud (VO (EU) Nr. 432/2012).

Van diëten naar eten

Groenten gaan een belangrijke basis vormen voor je nieuwe manier van eten. Stap voor stap voegen we productgroepen toe en worden de hoeveelheden wat groter.

Bewust worden

In het Stappenplan leer je gaandeweg om de balans te vinden met gevarieerde, gezonde voeding. Je leert meer en meer dat gezond en lekker uitstekend samengaan.

Leefstijl en stabilisatie van je gewicht

De 7 gezonde regels, tips & tricks voor een goede mindset, tips om op een leuke manier in beweging te komen en in beweging te blijven, hulp om je leven permanent te veranderen, gezonde manieren om je eten te bereiden en nog veel meer.

 

Stap 1

Deze stap bestaat enkel uit Cambridge Weight Plan producten. Je komt even helemaal los van reguliere voeding een eetgewoonten en gaat weer ‘terug naar af’

De producten zijn een totaalvoeding en vervangen de normale maaltijden. Je hoeft dus geen extra vitamines aan te kopen. Scheelt niet enkel in aandacht, maar ook in budget. Deze stap is eenvoudig en duidelijk om verantwoord af te slanken.

 

Een reset voor lichaam en geest

Stap 2

Groenten in je dag …… Groenten zijn niet alleen lekker, maar vooral ook heel gezond. Rijk aan vitamines, mineralen, antioxidanten en boordevol vezels voor een goede darmwerking. Groenten zijn een belangrijke basis voor je nieuwe manier van eten.

Naast groenten gaan we ook de hoeveelheid eiwit in je voeding uitbreiden om je lekker fit en sterk te houden.

 

 

Recepten Stap 2

Stap 3

Sterke spieren …… Eiwitten zijn de bouwstenen voor ons lichaam en zijn nodig om in conditie te blijven. Eiwitten komen niet alleen voor in eieren, vlees of vis, maar ook in peulvruchten en zuivel zoals melk, yoghurt, plattekaas of kaas.

Daarom breiden we in stap 3 je voeding uit met een portie zuivel. Ook de hoeveelheid groenten wordt verhoogd, want van groenten kan je eigenlijk niet teveel eten.

 

 

Recepten Stap 3

Maak Een Afspraak

Stap 4

Volkoren in de basis …. Volkoren graanproducten zijn gemaakt van de volle graankorrel en zijn rijk aan vitamines, mineralen en vezels! Als er volkoren op het brood staat is het ook echt volkorenbrood. Volkoren is gezonder & geeft meer smaak

Vanaf nu mag je ook een portie fruit nemen. Alle soorten fruit zijn gezond en zitten boordevol vitaminen. Varieer en combineer met de vele soorten.

 

Recepten Stap 4

Stap 5

Ritme van het eten … Met 3 goede hoofdmaaltijden op een dag heb je weinig of geen tussendoortjes meer nodig. Maar natuurlijk verschilt dat wel van persoon tot persoon. Vaak ook verschillend naargelang de werksituatie.

Probeer zoveel mogelijk 3 maaltijden per dag te eten, passend bij jouw ritme van de dag. Heb je toch zin in iets, neem dan bv een groenten snack of een potje platte kaas of yoghurt.

 

Recepten Stap 5

Stap 6

Schatjes van patatjes …. We eten steeds minder aardappelen en dat is spijtig. Kies voor variatie. Aardappelen of volkoren graanproducten hebben allemaal hun eigen kwaliteiten en maken je warme maaltijd compleet. De ene dag lekkere Belgische aardappeltjes en de andere dag zilvervliesrijst, volkoren pasta …..

Weetje:

Aardappelen zijn een bron van vit C

 

Recepten Stap 6

Maak Een Afspraak
0495 22 83 64
info@salutem.be
Kievitlaan 12
België, Ranst 2520