Het 1:1 Dieet – Cambridge Weight Plan

Het Stappenplan

 

Stap voor stap van verantwoord afvallen naar bewust genieten.

Het Stappenplan waar Salutem mee werkt is flexibel en helpt jou op een manier die het beste past bij jouw leefstijl. Maatwerk dus.

Met de hulp, adviezen en coaching van Cathy  (gediplomeerd voedingsdeskundige – specialisatie afslanking en kindervoeding) wordt het voor jou mogelijk om een gezond gewicht en een gezonde leefstijl te vinden en te behouden, ongeacht hoeveel je wilt afvallen.

Afslanken

Cambridge Weight Plan werkt in diverse fasen van het Stappenplan met maaltijdvervangers. Deze worden door de EFSA (Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid) gezien als effectief voor gewichtsverlies en gewichtsbehoud (VO (EU) Nr. 432/2012).

Van diëten naar eten

Groenten gaan een belangrijke basis vormen voor je nieuwe manier van eten. Stap voor stap voegen we productgroepen toe en worden de hoeveelheden wat groter.

Bewust worden

In het Stappenplan leer je gaandeweg om de balans te vinden met gevarieerde, gezonde voeding. Je leert meer en meer dat gezond en lekker uitstekend samengaan.

Leefstijl en stabilisatie van je gewicht

De 7 gezonde regels, tips & tricks voor een goede mindset, tips om op een leuke manier in beweging te komen en in beweging te blijven, hulp om je leven permanent te veranderen, gezonde manieren om je eten te bereiden en nog veel meer.

 

Stappenplan Cambridge Weight Plan - 1:1 dieet - Salutem Ranst

Stap 1: One to reset

Welkom in stap 1

In deze stap ligt de kracht in eenvoud: reset your mind and reclaim your life!

In deze stap hoef je niet veel na te denken over je voeding. Je dag bestaat namelijk uit 3 maaltijden van The 1:1 Dieet, aangevuld met 1 portie eiwit (vlees) en een 1/2 portie groenten en minimaal 2 liter water

Deze stap volg je zolang jij je er goed bij voelt. Met een minimum van 2 weken, zodat je lichaam tijd krijgt om te wennen aan de veranderingen.

Een reset voor lichaam en geest

Stap 2: One to choose

Welkom in stap 2

Deze stap bestaat uit 3 maaltijden van The 1:1 Dieet, aangevuld met 1 portie eiwit (vlees), 1 portie zuivel, 200 gr groenten en minimaal 2 liter water

Zoveel keuze

In deze stap kun je kiezen uit alle soorten groenten. Ook mag je vanaf nu een portie zuivel.

Je mag helemaal zelf kiezen of je deze neemt als tussendoortje of het liever toevoegt aan je hoofdmaaltijd. Ook het tijdstip dat je het eet mag je zelf kiezen. Het gaat erom wat werkt voor jou!

Deze stap volg je zolang jij je er goed bij voelt. Met een minimum van 2 weken, zodat je lichaam de tijd krijgt om te wennen aan de veranderingen

Stap 3: One to enjoy

Welkom in stap 3

In deze stap bestaat je dagmenu uit 3 maaltijden van The 1:1 Dieet, aangevuld met 1 portie groenten, 1 portie eiwit (vlees), 1 portie zuivel, 1 portie fruit en minimaal 2 liter water.

Fruit it’s nature’s candy

Je mag lekker snoepen van een stuk fruit. Alle soorten fruit zijn gezond, iedere soort heeft zijn eigen unieke samenstelling. Varieer er lekker opl kos en eet alle kleuren van de regenboog!

Deze stap volg je zolang jij je er goed bij voelt. Met een minimum van 2 weken, zodat je lichaam de tijd krijgt om te wennen aan de veranderingen

Maak Een Afspraak

Stap 4: One to know

Welkom in stap 4

In deze stap neem je 2 maaltijden van The 1:1 Dieet per dag, aangevuld met groenten, eiwit (vlees), zuivel, fruit en graanproducten en natuurlijk minimaal 2 liter water

Cut out carbs? Over my bread body

In deze stap mag je graanproducten eten. Deze producten voorzien je lichaam van koolhydraten. Koolhydraten zijn een belangrijke bron van energie voor je lichaam

Deze stap volg je zolang jij je er goed bij voelt. Met een minimum van 2 weken, zodat je lichaam de tijd krijgt om te wennen aan de veranderingen

Volkoren in de basis …. Volkoren graanproducten zijn gemaakt van de volle graankorrel en zijn rijk aan vitamines, mineralen en vezels! Als er volkoren op het brood staat is het ook echt volkorenbrood. Volkoren is gezonder & geeft meer smaak

Stap 5: One to trust

Welkom in stap 5

Je dagmenu bestaat in deze stap uit groenten, eiwit (vlees), zuivel, fruit en graanproducten, aangevuld met 2 maaltijden van The 1:1 Dieet en natuurlijk minimaal 2 liter water.

Trust the proces

In deze stap zal je je waarschijnlijk afvragen: Moet ik zoveel eten? Val ik dan nog wel af? Vertrouw op het proces!

Probeer zoveel mogelijk 3 maaltijden per dag te eten, passend bij jouw ritme van de dag. Heb je toch zin in iets, neem dan bv een groenten snack of een potje platte kaas of yoghurt.

Deze stap volg je zolang jij je er goed bij voelt. Met een minimum van 2 weken, zodat je lichaam de tijd krijgt om te wennen aan de veranderingen

Stap 6: One to complete

Welkom in stap 6

Deze stap bestaat uit groenten, eiwit (vlees) zuivel, fruit, graanproducten, aardappelen, rijst of pasta. Aangevuld met 1 maaltijd van The 1:1 Dieet en minimaal 1,5 liter water.

Schatjes van patatjes …. We eten steeds minder aardappelen en dat is spijtig. Kies voor variatie. Aardappelen of volkoren graanproducten hebben allemaal hun eigen kwaliteiten en maken je warme maaltijd compleet. De ene dag lekkere Belgische aardappeltjes en de andere dag zilvervliesrijst, volkoren pasta …..

Weetje: Aardappelen zijn een enorme bron aan vit C

Deze stap volg je zolang jij je er goed bij voelt. Met een minimum van 2 weken, zodat je lichaam de tijd krijgt om te wennen aan de veranderingen

Maak Een Afspraak
>